Брейн-ринг
«Кращий
знавець української мови»
Всім –
добрий день, друзі,-
Дівчата
й хлоп’ята!
Вас нині
вітати!
Покликав
брейн – ринг
Нас сюди
на змагання.
Знавцям
й глядачам –
Особливі
вітання!
Відомо усім
(Тут
відсутні секрети)-
В
гімназії різні
Вивчають
предмети.
Наук у
нас різних
Вивчають
багато.
Яку ж з
них ми будемо
Нині
вітати?
Тобі,
мово,
Наші
вітання,
Це ж ти
нас зібрала
Усіх на
змагання.
Сучасну
і давню
Науку
чудову
Сьогодні
у дії
Побачимо
знову.
Чекають
тут різні
На вас
запитання.
І хитрі
задачі,
Й цікаві
завдання.
Питання
серйозні
Та є й
жартівливі,
Тож
будьте уважні
І будьте
кмітливі.
Обдумайте
відповідь
Ви
неодмінно,
На
справу таку
Вам
дається хвилина.
Лишилось
питання
Одне
з’ясувати:
Хто нині
в брейн – рингу
У нас
буде грати?
Довідатись
легко
Це 7
клас,
Гравці –
семикласники
Нині у
нас.
Вже
грали багато
У «Що?
Де? Коли?»
А зараз
змагатись
В брейн
– рингу прийшли.
- Дорогі друзі! Ми
раді вітати вас у нашому залі. Починаємо брейн – ринг.
- У змаганнях братимуть участь дві команди, які повинні
продемонструвати нам свої знання з мови, довести свою першість і здобути право
називатися знавцями української мови.
- Хто уважним, чесним буде,
Бал команді той здобуде.
А хто буде пустувати,
Думать іншим заважати,-
Бал з команди буде знятий.
- Отже, дозвольте вам представити наше журі . . .А
учасникам команди ми хочемо побажати «Ні пуху, ні пера!»
До різних наук ми охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочем
Наш українській мові уклін!
- Наш турнір
складається з декількох конкурсів. І
перший конкурс називається «Давайте
познайомимось» 5 б
- Слово для привітання надається І-й команді.
Капітан. – Наша команда називається «Всезнайки»
Наш
девіз: «Щоб письменником чи вченим стати, мову треба твердо знати».
1-й учень. Ширше двері відчиняймо
Розуму й кмітливості!
Всі старанність докладаймо
Й максимум сміливості.
2-й учень (до журі). Повага вам, судді! Вам шана, журі ! Та тільки суворо ви
нас не судіть.
3-й учень(уболівальникам). Ваша підтримка важлива для нас, уболівайте за 7-А клас.
4-й учень(суперникам). Від душі прийміть вітання і найкращі побажання. Будемо всім ми вам бажати
чемпіонами стати.
Капітан(до журі).
Передаємо окуляри, щоб наші бали пильнували. На випадок, коли ми зробимо щось
не дуже вдало, даруємо вам затемнені окуляри.
- А тепер надаємо слово другій команді .
Капітан. Наша команда називається «Кмітливі
мовознавці»
Наш девіз: «З посмішкою до країни мови!»
1-й учень. Ми кмітливі та веселі
І вітаємо всіх вас.
З мовою ми дружим,
Бо наука – вищий клас!
2-й учень. Противник сьогодні серйозний у нас,
Це славні мовознавці 7-А клау!
Вітаємо вас!
3-й учень(до журі).
Ми передаємо вам терези для підрахунку очок, лупу, щоб краще змогли бачити наші
позитивні риси.
4-й учень(суперникам). Останні чи перші, які б не були, назавжди залишимось друзями ми.
Капітан(уболівальникам). Ми хочемо дуже сподобатись вам і віримо – ви допоможете нам!
- Закінчився перший конкурс. Ми просимо журі оголосити підсумки.
- Ми познайомилися
з командами. Перед кожним випробуванням
треба добре розім’ятися і знайти свій
темп гри.
- Отже, ІІ конкурс
«Розминка». Я ставлю запитання. Про
готовність відповідати капітани повідомлять дзвіночком, який вони мають.
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
1. Хто є
автором підручника з української мови для 7-го
класу, за яким ви навчаєтеся?
(К.М, Лук’янюк)
2. Назвіть
рід іменника «сирота»? (спільний)
3. Який
синонім прислівника тепер не
змінює свого значення, коли його прочитати справа наліво? (зараз)
4.
Назвіть останній відмінок української
мови? (клична форма)
5. Які
пари звуків завжди маскуються однією літерою? (дж, дз)
6. Як
називається частина слова без закінчення? (основа)
7.
Скільки букв в українському алфавіті? (33)
8. Що
вивчає розділ про мову «Морфологія» ? (частини
мови)
9.
Скільки звуків у слові «кущ» ? (4)
10.
Назвіть антонім прислівника хмарно? (ясно)
- Найцікавіше завдання – це домашнє
завдання. ІІІ конкурс «Домашнє
завдання» 5 б
- Ви дома мали написати твір на тему «Мова – скарбниця
духовності народу»
- Поки журі буде підбивати підсумки двох конкурсів , ми подивимось сценку «Що
важче?»
-ІV. Наступний конкурс називається «Оратор».
Кожна команда має казати вірш напам’ять про мову. 5 б .
- А наступний конкурс називається
V «Чарівна скарбничка» 5 б
В цій скарбничці є цікаві завдання, і ви маєте їх
розгадати. А тепер кожна з команд має вибрати своє завдання.
- Поки журі зроблять підсумки двох конкурсів, учасники команд розіграють веселу
перерву.
(Журі оголошують
результати)
- VІ конкурс «Буква до букви – слово
вродилось» 5 б
Розташовуйте
подані цифри за порядком, щоб розгадати ключове речення.
- Наступний конкурс VІІ «Веселий мішечок». Капітани команд мають витягати з мішечка
по черзі номери мовних жартів. Відповідатиме та команда, яка перша
подасть звуковий сигнал. Кожне питання оцінюється 1 балом.
1.
Що стоїть між підлогою і стелею? (і)
2.
Чим закінчується і зима, і весна? (Звуком
а )
3.
Як написати слово робота п’ятьма літерами? А чотирма? (праця, труд)
4.
Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (ь)
5.
Яке слово об’єднує 33 букви? (алфавіт)
6.
З чого починається день? (із звука д)
7.
Як можна з буряка зробити бурю? (відкинути
звук к)
8.
Чого багато має болото, менш – море і зовсім не має річка? (звука о)
9. Чим закінчується і вечір, і ніч? (приголосним звуком)
10.
Що стоїть в середині школи? (звук о)
- Шановне журі, будь ласка , оголосіть результати
останніх двох конкурсів.
- Останній наш
конкурс VІІІ
«Редактор». В цьому конкурсі ви маєте відредагувати прислів’я .За
допомогою змішаних слів утворюйте прислів’я. і одночасно зліпіть квітку, яка є
символом весни .
-
Мабуть, прийшов час висловити свої думки журі і підвести
підсумок нашого брейн – рингу – назвати
команду переможця.
-
Шляхів до мовної досконалості безліч. Але всі вони
починаються з любові до рідної мови, з бажання майстерно володіти нею, з
відчуття власної відповідальності за рідну мову. Тож любімо рідну мову, дбаймо
про мовну культуру.
До нових зустрічей! До побачення!
Немає коментарів:
Дописати коментар