Про автора

Головна сторінка

Освітні документи

Візитка

Візитка

Контактна інформація

Новини

Освітні сайти

27.01.20


Культові книги, які свого часу ніхто не хотів видавати

📗 Згадаємо культові книги, які свого часу ніхто не хотів видавати:
● М. Мітчел «Віднесені вітром». 
Вражаючу історію кохання Скарлетт О’Хара і Ретта Батлера авторка писала 10 років. Об’ємний, понад 1000 сторінок, рукопис відкинули 38 видавництв!
● Г. Франк «Щоденник Анни Франк». 
Книзі, що згодом увійшла до спадщини ЮНЕСКО «Пам’ять світу», 15 разів було відмовлено в публікації. Один з видавців мотивував це так: «Мені здається, цій дівчинці не вистачає вдумливих почуттів, які підняли б книгу над рівнем просто цікавого чтива».
● К. С. Льюїс «Хроніки Нарнії». 
Одна з найзнаменитіших фентезійних казок довго не зустрічала відгуку у видавців. На щастя, після 37 відмов Льюїс випадково зустрівся з літературним агентом Джефрі Блес, і той допоміг йому опублікувати першу книгу про Нарнію.
● Дж. Роулінг «Гаррі Поттер і філософський камінь». Роман отримав 12 відмов. Перший тираж був всього 1000 прим., але його майже відразу ж визнали «найкращою дитячою книгою року» в Великобританії.

Цікаві факти




Веселі історії про відомих письменників

 


Щоб підняти вам настрій, пропоную невелику добірку смішних історій, так чи інакше пов'язаних зі знаменитими письменниками.

 Якось Д. Свіфт прогулювався вузькою вуличкою. Раптом перед ним зупинився грізного вигляду молодий чоловік і заявив: 
 - Я ніколи не поступаюся дорогу дурням. 
 - А я поступаюся, - відповів письменник і зробив крок убік.

 - Як Ви ставитеся до Бога? - Запитали якось у Вольтера. 
 - Ми вітаємося, але не розмовляємо, - відповів той. 

 Розмовляючи з Г. Гейне, якась шанувальниця вигукнула: 
 - Я віддам вам мої думки, душу і серце! 
 - Охоче приймаю, - з посмішкою відповів поет. - Від маленьких подарунків соромно відмовлятися. 

 Марнославний аристократ запитав у А. Дюма: 
 - А ким був ваш батько? 
 На це письменник відповів: 
 - Батько мій був креолом, дід - негром, а прадід - мавпою. Як бачите, мій рід бере початок там, де ваш зупинив розвиток. 

 Відомий норвезький драматург Г. Ібсен був свого часу аптекарем. Одного разу до нього прийшов селянин з двома рецептами: один був виписаний лікарем дружині, а другий - ветеринаром для корови селянина. Ібсен дав йому ліки і сказав: 
 - Ось це - для вашої дружини, а це для корови. Будьте уважні і не переплутайте - інакше ваша корова може здохнути. 

 Приїхавши в один з лондонських готелів, М. Твен побачив у книзі реєстрації гостей наступний запис: «Лорд N з камердинером». Знаменитий письменник в цій книзі зробив свій запис: «Марк Твен з валізою». 

 Якось на набережній І.А. Крилова наздогнали три студенти. 
 Один з них, натякаючи на повноту байкаря, голосно сказав: 
 - Дивись, хмара насувається. 
 - І жаби заквакали, - в тон йому відповів Крилов.

Цікаві факти

 Як працювали відомі письменники: Джейн Остін
   

 Джейн Остін жила з матір'ю, сестрою, подругою і трьома слугами. У неї ніколи не було можливості усамітнитися. Джейн доводилося працювати в сімейній вітальні, де їй в будь-який момент могли перешкодити.
     Писала вона на маленьких клаптиках паперу, і як тільки лунав скрип дверей, що попереджав її про відвідувача, вона встигала заховати записки і дістати кошик з рукоділлям.
       Пізніше сестра Джейн Кассандра взяла на себе турботи про ведення господарства. Вдячна Джейн писала: «Не уявляю, як можна творити, коли в голові крутяться баранячі котлети і ревінь».



Цікаві факти


Ще один факт на користь читання 


Як з'ясувалося, нічого не може так допомогти людині під час стресу, як читання. Дивно, але цей спосіб набагато краще, ніж прийом алкоголю, набагато ефективніше прогулянки, чаювання або прослуховування музики.
Проведений експеримент полягав у тестуванні добровольців, які виконували всілякі вправи, що викликають стрес. Після цього учасники експерименту вибирали один з наведених нижче методів релаксації.
У процесі дослідження виявилося, що читання знижує ступінь стресу на 68%, прослуховування музики - на 61%, чашка кави або чаю - на 54%, а прогулянка - всього на 42%. Причому, для позбавлення від стресу підходить практично будь-яка книга, головне, щоб вона була цікавою.

Цікаві факти


Мовні цікавинки


На запитання, яка мова найпоширеніша у світі, багато хто з упевненістю скаже: «Англійська». Аж ні! Виявляється, що лідером серед мов є китайська, якою говорить чи не кожен шостий мешканець Землі. Загальна кількість носіїв цієї мови – понад 1 мільярд осіб! Англійська ж займає другу позицію. Вона є рідною для 514 мільйонів людей. На третьому місці – мова гінді, якою спілкується 496 мільйонів осіб. Після трійки лідерів ідуть іспанська (425 мільйонів), російська (275 мільйонів) мови.
         На Африканському континенті більше 1000 різних мов. А в мові береберів у Північній Африці навіть немає писемної форми.
         Жителі Папуа Нової Гвінеї розмовляють майже 700 мовами (це становить приблизно15% усіх мов світу).
         В алфавіті кхмерів 72 букви, в алфавіті туземців острова Бугенвіль – лише11.
         У китайському письмі 40 000 символів, а у гавайському алфавіті лише 12 букв.
      Найбільш містким на Землі словом вважається іспанське  мамихлапинатана, що означає: «Дивитися один на одного з надією, що хто-небудь погодиться зробити те, що бажають обидві сторони, але не хочуть робити».
        У американського письменника Ернеста Вінсента Райта є роман «Гедсбі», який складається з більше ніж 50 000 слів. При цьому в творі немає жодної букви е.
        У племені таджу, що живе в одній із гірських долин Індії, у домах царює дивовижна тиша і спокій. Справа в тому, що чоловіки й жінки таджу говорять різними діалектами, які так і називаються «чоловічий» і «жіночий». Дуже часто люди, які перебувають у шлюбі, особливо чоловіки, погано знаючи мову своєї дружини, вважають за краще або просто мовчати, або, у крайньому випадку, вдаватися до універсальної мови міміки і жестів.
         Останні дослідження вчених свідчать про те, що приказки на кшталт «німий як риба», «мовчить як риба» тощо не мають підґрунтя, бо риби розмовляють, як і тисячі інших видів тварин. Занурені у воду пристрої фіксують розмови мешканців підводного царства, що їх вони ведуть за допомогою ультразвукових сигналів, які наше вухо не сприймає.
        У часи середньовіччя одного фінського студента було спалено на вогнищі як чаклуна на тій підставі, що він дуже швидко вивчав іноземні мови, що було, на думку його суддів, неможливим без допомоги нечистої сили.
       В ООН офіційними є шість мов: англійська, французька, арабська, китайська, іспанська, російська.
      Запис слова метро по-японськи складається із трьох ієрогліфів, що означають «низ», «грунт», «залізо».
       У середньому за своє життя людина вживає нецензурні слова 230 тисяч разів.
      У Московському царстві в часи царювання Михайла Романова по базарах і майданах ходили переодягнені чиновники, які хапали людей, що вживали нецензурну лексику, і на пострах іншим прилюдно сікли різками.
      Турецький мандрівник Ельвія Челеві, що відвідав Україну 1657 року, визнавав величезне багатство української мови, але лайливих слів нарахував у ній аж… чотири. Це такі слова, як чорт, дідько, свиня і собака.


Цікаві факти


Цікаві факти про читання:
● При читанні майже 50% часу очі людини дивляться на різні літери. При цьому лінії погляду можуть як розходитися в різні боки, так і перехрещуватися. Очі передають різне зображення, а мозок об'єднує їх в одну картинку.
● 95% людей читають повільно: 180-220 слів за хвилину (1 сторінку за 1,5-2 хвилини).
● При швидкому читанні очі втомлюються менше, ніж при повільному.
● Рівень розуміння при традиційному читанні становить 60%, швидкому - 80%.
● Протягом години очі читача 57 хвилин зафіксовані на тексті, тобто перебувають у відносному спокої.
● Очі людини з середніми навичками читання роблять на одному книжковому рядку 12-16 зупинок.



Поради учням


Заповіді підліткам щодо "виховання" батьків:



1. Виявляй увагу. Цікався, як почуваються батьки, як справи на роботі і т. ін. Приділяй бесідам з батьками не менше ніж півгодини на день. Вони будуть сприймати тебе як джерело тепла.

2. Розпитуй батьків про їх минуле. Люди люблять подорожувати в минуле. Вони будуть вдячні тобі за приємні відчуття.

3. Створюй атмосферу довіри. Розповідай про себе. Ти маєш право на особисте життя. Але якщо ти будеш мовчати, як партизан під час допиту батьки можуть уявити, що ти щось приховуєш.

4. Допомагайте батькам формувати їхній батьківський образ як образ реального вихователя, якому можна довіряти.

5. Доводьте, що ви «не один такий». Хай мама і тато переглядають з вами молодіжні передачі, читають музикальні дайджести, молодіжні журнали, слухають музику.

6. Якщо ви хочете попросити про щось важливе для вас готуйте все заздалегідь, потихеньку, краплинками. Не одразу: «Тату, мені потрібна електрогітара!» А раніше, місяця за два, почніть знайомити батька із тонкощами вашого захоплення. Доведіть, що це все «по-серйозному». Це стосується не тільки музики.

Не вимагайте самостійності – виявляйте її. Доведіть справами, що ви – доросла, достойна довіри людина. Тримайте своє слово.


Поради учням


Як швидко розвинути пам'ять:

Запам'ятовуй асоціативно, а не зазубрюй від початку і до кінця. Ненав'язлива асоціація допоможе пригадати всю інформацію.
Тренуй увагу: помічай будь-які дрібниці навкруги. Саме уважність допомагає мозку зрозуміти, що є важливим, а що — ні.
Використовуй усі існуючі види пам'яті : зорову, слухову, моторну. Це допоможе зрозуміти, який з них найбільш ефективний, і в подальшому використовувати лише його.
Розкладай інформацію «по поличкам»: набагато легше запам'ятовувати частинами, а не все одразу.
Повторюй інформацію, яку потрібно запам'ятати, багато разів.


Поради учням


Як навчитися читати швидше? 


Ось список порад від Річарда Фельдмана, експерта зі швидкочитання з Колумбійського університету:

читай важливу інформацію в першій половині дня (тоді розум ясний і мислення чітке);

визначай пріоритетніший матеріал, тобто починай читати з найважливіших текстів;

«скануй» зміст написаного перед початком роботи, аби спершу зрозуміти структуру тексту (проглядай, наприклад, перші та останні речення кожного абзацу, аби знайти необхідні відомості);

формуй запитання (подумки перетворюй заголовки чи підзаголовки в питання, а потім шукай відповіді на них у матеріалі – це допоможе сфокусуватися на суті);

обирай правильне середовище (приміром, використовуй підставку для книг – якщо розмістити книгу під кутом 45 градусів, зменшується навантаження на очі; в жодному разі не читай важливий матеріал у ліжку, бо організм знає – це місце виключно для сну й релаксу);

регулюй швидкість читання залежно від типу інформації й кінцевої мети (вироби різний темп для публіцистичних текстів, правових договорів чи, наприклад, поезії).

Поради учням


Як конспектувати ефективніше:



1. Розділяти аркуш паперу на квадрати і в кожному записувати логічно пов'язані речі. Наприклад, один з квадратів відвести на питання, що виникають по ходу. Так робить записи Біл Гейтс.

2. Метод Корнела - йому навчають американських студентів: розділяти аркуш паперу на три частини. Велика - для запису лекції. Широке поле зліва - для нотаток постфактум, малюнків, умовних позначень і всього того, що дозволяє краще запам'ятовувати почуте. І невелике поле внизу - для короткого, в одну - дві фрази, змісту сторінки.

3. Метод ментальних карт. Розроблено Тоні Бьюзаном. Він пропонує робити записи у вигляді живих, схожих на ліани малюнків, замість нудних конспектів зі списками, таблицями і схемами.
Головна тема поміщається в центрі, від неї відгалужуються гілки з ключовими словами. Чим більш яскравим і незвичайним вийде малюнок, тим краще він запам'ятається.
Бьюзан рекомендує ментальні карти для всього - від конспектів до щоденного планування, але найкраще вони все-таки підходять для різного роду мозгових штурмів.



Поради учням


Як використовувати свій мозок "на повну":

1. Відволікайтеся.
Якщо перед вами лежить завдання, в якому ви «застрягли» і виходу не бачите, потрібно відволіктися на щось інше. Головне – розфокусуватися, а потім спробувати вирішити задачу ще раз.

2. Не нехтуйте фізичною активністю.
Будь-яка фізична активність звільняє голову від настирливих думок і запускає мислення. І якщо в даний момент ви працюєте над чимось важливим і важким, рішення прийде, швидше за все, за прогулянкою, ніж за письмовим столом.

3. Спрямовуйте мислення у потрібному напрямку.
Спробуйте сконцентруватися на важливих питаннях.

4. Спробуйте «замовити» собі сон.
Сон прийде сам, якщо ви наполегливо працювали над проблемою весь день. Якщо ви працюєте над своєю проблемою перед сном, це збільшує ймовірність, що вранці у вас буде готове рішення.

Культура мовлення


Одружитися/оженитися з нею чи одружитися/оженитися на ній?


Навряд чи це ледь не гамлетівське питання може стати на заваді одруженню, але все ж важливо знайти правильне формулювання для цієї непересічної події :)
         Відомий знавець української мови Іван Огієнко писав: "У самій нашій мові одбився дух нашого народу. Давнє слово "дружина" яскраво показує про стан нашої жінки, про те, що вона - друг своєму чоловікові".
         Загалом слово "одружуватися" означає "дружити", "товаришувати", а робити це можна лише "з ким", а не "на кому".
"Одружитися/оженитися на ній" є калькою з російської: "жениться на ней".


Культура мовлення



ЗАПИТАННЯ ЧИ ПИТАННЯ?

Ці два слова демонструють, як заміна буквально двох літер може позначитись на їх значенні. Отож, запитання - це звернення до кого-небудь, аби щось з'ясувати. Питання - коли йдеться про проблему, що потребує розв'язання, а ще - пункт документа, порядку денного.
При цьому важливо пам'ятати, що правильно буде - "ставити запитання", а не задавати! А ще - "знак питання", а не знак запитання, "питальне речення", а не "запитальне речення". Слово питання найчастіше виступає в поєднанні з дієсловом "порушувати". 

Культура мовлення


ВВАЖАТИ ЧИ РАХУВАТИ?


Однією з найпоширеніших помилок є вживання словосполучення "я рахую" замість "я вважаю". Увімкнувши телевізор чи радіо, або ж читаючи інтернет, ми спостерігаємо, як наші політики, майже за Фрейдом, роблять такі обмовки. І ясно, що вони все собі рахують і мало що вже після цих прорахунків вважають, але все ж :)
      Дієслово "вважати" ми використовуємо у випадках, коли йдеться про висловлення власної думки чи оцінки, дієслово "рахувати" - коли називаємо числа в послідовному порядку; визначаємо кількість чи суму.

Культура мовлення


ВИРІШУВАТИ ЧИ РОЗВ'ЯЗУВАТИ?



Коли йдеться про здійснення власних намірів, тоді людина вирішує (наприклад: вирішив повідомити, вирішив піти вчитись абощо). Вирішувати щось для себе може також і колектив, громада.
       Але ж інколи не все так просто, як хотілося б. І в проміжку між "вирішив" та "зробив" з'являються труднощі, перепони, ускладнення, інтриги, хитросплетіння... Які зрештою і переростають у проблеми, які ми й повинні розв'язувати))

Культура мовлення

ВИМАГАТИ ЧИ ПОТРЕБУВАТИ?
     
Відповідь на це вкрай заплутане для когось питання насправді є простою.
  Вона безпосередньо залежить від нас чи того, хто фігурує в наших оповідях. Якщо ми чи ще якісь дійові особи є активними (тобто маємо силу, здатність, змогу), то ми, звісно ж, вимагаємо. А якщо ми пасивні, тоді не лишається нічого іншого, як покладатись на силу випадку, і - потребувати. Як довго? Ніхто не може точно гарантувати, поки, як часто показує практика, хтось не почне вимагати :)
      Отже, підсумовуючи: активні - вимагають, пасивні - потребують.

Культура мовлення


ПРИЙМАТИ ДО УВАГИ ЧИ БРАТИ ДО УВАГИ?


"Приймати до уваги" - класичний випадок "неправильності", з яким ми часто зустрічаємось у повсякденному житті.
    Зазвичай до вживання цього вислову особливо схильні     чиновники. Забуваючи, що приймати вони можуть тільки когось або щось - громадян, ліки, друзів, папери, але тільки не увагу.
   Тож правильно казати “брати до уваги”. Звісно ж, було б смішно пов'язувати правильність висловлювань чиновників із ефективністю їхньої роботи, але примарна надія, що, говорячи правильно, вони й діятимуть правильно, все ж є.



Культура мовлення


ВИБАЧТЕ МЕНЕ ЧИ ВИБАЧТЕ МЕНІ?

   

Русизми вплинули навіть на найпоширеніші українські слова та словосполучення, серед яких, наприклад, і вибачення.
     В українській мові правильна форма - “вибачте мені” або “пробачте, будь ласка”, а не "вибачте мене", як зазвичай, на жаль, багато хто каже.
При цьому казати “я вибачаюсь” - не правильно, оскільки ми таким чином самі себе й пробачаємо, а не просимо в когось пробачення.


Позакласний захід


Позакласний захід
«Ти  - наше  диво  калинове,
Кохана  материнська  мово!»
Мета:                   Формувати   розуміння  того,  що  українська  мова  -  наш
                               скарб,  без  якого  не  може  існувати ні народ, ні Україна
                               як держава. Розширювати знання про   красу і багатство             
                               української мови. Ознайомити дітей з   українськими   
                               обрядами і звичаями.  Пробудити   почуття  національної
                               гідності.   Виховувати любов до рідної мови, рідного краю,
                               його   традицій,  почуття    поваги  до  всього  свого,
                               українського,   бажання  розмовляти  рідною  мовою.

Обладнання.       Вишивані  рушники,  хліб,  калина,   малюнки  герба,                  
                                   прапора  України,    портрет   Т. Г. Шевченка,  плакати              
                                  «Без мови рідної, юначе,   й народу    нашого нема»,  
                                  «Пісня - душа народу»,     «Кажуть,  дитино,  що  мова 
                                   наша –  солов’їна».

Вчитель. Доброго дня! Діти, ми не завжди собі уявляємо те, яке багатство є у кожного з нас, його ми не завжди помічаємо, не завжди цінуємо. Але без нього ми не можемо жити. І цим багатством є наша рідна мова.
Звучить  пісня  «Немає  України  без  калини…» (муз. М.Ведмедері;  сл..Г.Клок)
(На сцену виходять ведучі - хлопчик і дівчинка в українських костюмах з хлібом і сіллю на вишитому рушнику .  Між  ними  відбувається  діалог):